Odwiedza nas 250 gości oraz 0 użytkowników.
Szkolenie przeznaczone jest dla osób zawodowo zajmujących się problematyką autyzmu. Szkolenie obejmuje jedną dwudniową sesję (łącznie 19 godzin szkoleniowych). Zajęcia prowadzone są w formie wykładowej i warsztatowej. Szkolenie w siedzibie Fundacji SYNAPSIS jest organizowane dla grupy 40 osób (dwie grupy warsztatowe).
Ukończenie szkolenia podstawowego umożliwia uczestniczenie w szkoleniach specjalistycznych.
Zakres tematyczny:
- co to jest autyzm – aktualna wiedza na temat autyzmu dziecięcego,
- wybrane metody terapii dzieci z autyzmem,
- zaburzenia sensoryczne występujące u osób z autyzmem,
- obserwacja i interpretacja zachowań występujących u osób z autyzmem,
- potrzeby edukacyjne osób z autyzmem,
- współpraca z rodziną.
Szkolenie prowadzone jest w siedzibie Fundacji SYNAPSIS oraz jako szkolenie wyjazdowe na zamówienie placówek/organizacji z terenu kraju. Koszt szkolenia organizowanego w siedzibie Fundacji SYNAPSIS: 350 zł
od osoby.
„Jeśli chodzi o mnie, to mam jedną rzecz niezwykłą – inni nazywają to niepełnosprawnością, a ja nazywam to darem. To zespół Aspergera." – Luke Jackson „Świry, dziwadła i zespół Aspergera" - szkolenie dotyczące zespołu Aspergera.
Dla kogo?
Osoby, które ukończyły szkolenie mogą uczestniczyć w następujących szkoleniach specjalistycznych:
- Trening umiejętności społecznych.
- „Pokonując samotność...". Problemy z kształtowaniem się tożsamości u osób z autyzmem.
Szkolenie prowadzi dwóch trenerów w oparciu o najnowszą wiedzę i własne doświadczenie w pracy z osobami z ZA.
Zakres tematyczny dotyczy specyfiki funkcjonowania i metod pracy z osobami z ZA:
- Omówienie kryteriów diagnostycznych ZA.
- Omówienie specyfiki funkcjonowania poznawczego, społecznego i emocjonalnego osób z zespołem Aspergera.
- Przedstawienie kwestionariuszy do diagnozy funkcjonalnej osób z ZA.
- Omówienie funkcjonowania w szkole i problemów występujących na różnych etapach edukacji u dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera.
- Omówienie wskazówek do pracy z dziećmi i młodzieżą z ZA na terenie szkoły.
- Prezentacja obszarów terapii oraz głównych metod pracy z osobami z ZA.
- Omówienie najważniejszych zagadnień dotyczących pracy z rodziną osób z zespołem Aspergera.
Szkolenie prowadzone jest w siedzibie Fundacji SYNAPSIS oraz jako szkolenie wyjazdowe na zamówienie placówek/organizacji z terenu kraju.
Koszt szkolenia organizowanego w siedzibie Fundacji SYNAPSIS wynosi 430 zł. od osoby.
Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli, terapeutów, pedagogów i psychologów pracujących w przedszkolach, w których podopiecznymi są dzieci ze spektrum autyzmu (przedszkola masowe, integracyjne, specjalne, terapeutyczne) oraz osób, które w przyszłości chciałyby pracować w tego typu placówkach.
Zakres tematyczny:
- model pracy w Pierwszym Niepublicznym Przedszkolu Terapeutycznym Fundacji SYNAPSIS,
- czym jest autyzm; objawy, zaburzenia,
- od diagnozy do edukacji przedszkolnej,
- dostosowanie programu wychowania przedszkolnego do dziecka,
- przedstawienie dokumentacji przedszkolnej,
- studium przypadku dziewczynki z autyzmem,
- tworzenie IPET-u,
- strukturalizacja czasu, miejsca, przestrzeni,
- komunikowanie się dziecka z autyzmem,
- zajęcia przedszkolne (edukacja, zabawa, zajęcia ruchowe, zajęcia indywidualne),
- terapeuta/nauczyciel- postawa, gesty, ubiór, mimika.
Szkolenie prowadzone jest w siedzibie Fundacji SYNAPSIS oraz jako szkolenie wyjazdowe na zamówienie placówek/organizacji z terenu kraju. Koszt szkolenia organizowanego w siedzibie Fundacji SYNAPSIS wynosi 430 zł. od osoby.
UWAGA: Organizacja szkolenia tymczasowo zawieszona.
Czyli jak nauczyć rodziców radzenia sobie z trudnymi zachowaniami ich dzieci !!!
Dla kogo?
- program psychoedukacyjny dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym stosowany w formie indywidualnej lub grupowej,
- 8 spotkań z rodzicami według scenariuszy opracowanych na podstawie metody Carole Sutton „8 książeczek",
- 20 lat pozytywnych doświadczeń w stosowaniu tej metody przez rodziców dzieci ze spektrum autyzmu w Fundacji SYNAPSIS.
Szkolenie prowadzi dwóch trenerów. Zajęcia prowadzone są w oparciu o praktyczne doświadczenie w pracy z rodzicami podopiecznych Fundacji SYNASIS.
Zakres tematyczny:
- prezentacja metody i doświadczeń terapeutów w pracy z rodzicami dzieci ze spektrum autyzmu,
- zasady obserwacji i analizy trudnych zachowań,
- zasady tworzenia systemu wzmocnień,
- zasady tworzenia strategii wychowawczych,
- warsztaty umiejętności pracy z grupą rodziców według metody Carole Sutton.
Szkolenie przeznaczone dla nauczycieli, terapeutów, pedagogów i psychologów pracujących z osobami z młodzieżą i dorosłymi osobami z autyzmem. Uczestnicy szkoleń nie muszą mieć ukończonego podstawowego szkolenia z zakresu autyzmu. Formy szkoleniowe: wykłady, warsztaty.
Szkolenie prowadzone przez dwóch trenerów. Obejmuje jedną dwudniową sesję (19 godzin dydaktycznych). Profil TTAP jest badaniem, pozwalającym określić poziom posiadanych umiejętności młodzieży i osób dorosłych z autyzmem potrzebnych do samodzielnego życia. Wyniki testu pozwalają na opracowanie indywidualnego programu rozwoju dostosowanego do poziomu aktualnych umiejętności.
Zakres tematyczny:
- charakterystyka funkcjonowania osób z autyzmem oraz specyfiki procesu diagnozy,
- funkcjonalnej osób z autyzmem,
- Profil umiejętności zawodowych i społecznych TTAP - opis narzędzia, budowa testu,
- omówienie sposobu prowadzenia wywiadu z rodzicami oraz z nauczycielem/pracodawcą osoby z autyzmem,
- analiza i przeprowadzenie wybranych prób testowych,
- analiza danych, obliczanie wyników i wykreślanie profilu,
- interpretacja wyników,
- tworzenie indywidualnych programów rozwoju w oparciu o wyniki badania TTAP.
Szkolenie przeznaczone dla nauczycieli, terapeutów, pedagogów i psychologów. Prowadzone jest przez dwóch trenerów. Obejmuje jedną dwudniową sesję (19 godzin dydaktycznych). Formy szkoleniowe: wykłady, warsztaty, prezentacje.
Zakres tematyczny dotyczy dzieci, młodzieży i osób dorosłych:
- potrzeby rodziny z osobą z autyzmem w różnych fazach rozwoju rodziny,
- podstawy systemowego widzenia rodziny z osobą z autyzmem,
- dobra komunikacja z rodziną osoby z autyzmem, rozwiązywanie sytuacji trudnych,
- długofalowa współpraca z rodziną osoby z autyzmem,
- rola terapeuty w systemie rodzinnym.
Strona 1 z 2
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec